20 Ekim 2015 Salı

EĞİTİM FULBRİGHT'A EMANET!!



EĞİTİM FULBRİGHT'A EMANET!!

Yıllardır 144 ülkede 'sızma operasyonu' yapan, beyinleri iğdiş eden Fulbright Enstitüsü ilk kez ABD dışında bir ülkeye üs kuruyor! Türkiye'ye!

Enstitünün amacı her ülkede Amerikancı aydın yetiştirmektir. 1946'dan beri verilen Fulbright Bursları Senatör William Fulbright’ın adıyla dönemin Amerika Başkanı Truman’ın önerisiyle her ülkede üniversitede okuyan gençleri Amerikan çıkarlarına uygun 'şekillendirme' amacıyla verilmiştir.

Türkiye'nin anahtar ülke olduğunu söyleyen Harriet Fulbright'ın röportajındaki satır aralarına dikkat ediniz. Okul öncesi eğitimden lisans üstü eğitime kadar Türk insanını 'dönüştürme' projesi Türkiye bürosundan devam edecek. Bir yandan Amerikan Fulbright bir yandan Avrupa'nın Erasmus'u Türk gençliğini 'devşirme' peşinde! Beceremeyecekler!

BANU AVAR


Amerika dışındaki ilk Fulbright Enstitüsü’nün açılışına katılmak üzere Türkiye’ye gelen Harriet Fulbright, “Dünya tek bir insanın, gücün kontrolüne bırakılmayacak kadar önemli. Bu silahlanmaya bakacak olursak, yeni bir büyük savaşta dünya cehenneme dönebilir. Bu konuda herkes düşünmeli, bir şeyler yapmalı. Barışın da yolu eğitimden geçiyor, doğru eğitimle barış sağlanır” dedi.






İki neden var. Birincisi Türkiye’nin anahtar bir ülke olduğunu biliyorum ve inanıyorum. Bu tartışılmaz. Türkiye’de eğitim konusu çok önemli. Eğer o alanda iyi şeyler yapılırsa bölge de bundan kazanç sağlar. Diğer nedeni uzun zamandır tanıdığım ve enstitünün CEO’su olan Gökhan Coşkun’a olan inancım, güvenim. Gökhan Coşkun ile benim çok eskiden beri devam eden eğitim çalışmalarım var. Kendisiyle tanıştığımız 2008’den beri bu ensititüyü düşünmeye başladım. Gökhan, beni Türkiye konusunda ikna etti. Ona 2008 yılı sonrasında hak verdim. Evet, burası önemli bir ülke. Bu önem sadece jeopolitiklikten kaynaklanmıyor. Türkiye; Asya, Avrupa ve Orta Doğu’da anahtar bir ülke. Orta doğu’da bizim için çok önemli bir ülke ve büyük bir rol üstleniyor. Biz bütün bu birikimlerimizi buraya aktarmak istedik. ABD-Türkiye arasında mevcut ilişkileri olduğu gibi tutamayız. Birçok organizyon yapılıyor. Fakat bu anlamda ABD’den Türkiye’ye yapılmış ilk yatırım bu enstitü. Bu, benim ve Türkiye için de çok özel. Biz bir şeyler yapmalıyız ki Türkiye’deki aileler ve çocuklar, okul dışı eğitimden faydalanabilsin. Amerikalıların ve Türklerin eğitim dışında birbirlerini anlayabilecekleri başka bir yol yok. Fulbright’ın varlığından herkes kazançlı çıkacak. Biz bu konuda bir adım atmak istedik. Ayrıca sivil toplum kuruluşları ve Türkiye ile ortak eğitim programları yapmak istiyoruz. Önümüzdeki beş senede Türkiye’de bir k-12 eğitim planlaması konusunda bazı projelerimiz var. Bunları göreceksiniz.




Uluslararası eğitim yapan anaokulu, ilköğretim ve lise kuracağız. 2016 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder