Türkiye’ye ILS’i Öğreten Uçak
Türkiye’nin yetiştirdiği önemli Nükleer Fizikçilerin uçakta bulunması
nedeniyle uçağın düşme nedeni ve şekli hakkında birçok teori üretilmişti. Bu
teorilerden birisi ise aletli iniş sistemi (ILS) kullanılarak uçağın
kontrolünün dışarıdan gerçekleştirildiği iddia edilmişti. ILS sisteminin
özellikleri ve neler yapabileceğinin anlatıldığı haberler yapılarak bu durum
yalanlanmıştı.
Havacılıkta kurallar kanla yazılmıştır sözünü tekrar hatırlatan kaza
sonrası Türkiye’de uçak bakımlarına yönelik denetimler artırılarak yeni
kazaların yaşanmasının önüne geçilmeye çalışıldı. 2009 Aralık ayında kazaya
sebebiyet verenler hakkında Isparta Ağır Ceza Mahkemesinde açılan daha 2014
yılı Kasım ayı itibarıyla hala sürmektedir.
30 Kasım 2007’de Isparta, Keçiborlu’da meydana gelen kazada hayatını
kaybeden uçuş ekibi Kaptan Pilot Serhat Özdemir, Tahir Aksoy, Çağatay Şirin,
Mana Topçu, Sinem Vurgun, Mümine Bulut, Alaattin Gürtürk. Yolcular; Nuri Tığlı,
Bahri Öndürücü, M.Rafi Taşkent, Muhsin Öndürücü, Şakir Özsoy, Ayşe Şentürk,
Kasım Muhammet Saygılı, Perihan Kutlu, Sinem Kutlu, Aysun Fatime Balcı, Mustafa
Zengi, Davut Demirkurt, Hayri Tokgöz, Tevfik Büyükçaylı, Mehmet Yiğitbaşı,
Zeliha Yiğitbaşı, Özgen Berkol Doğan, Engin Abat,Engin Arık, Sibel Uysal,
Mehmet Yılmaz, Necati Kartal, Saniye Kartal, Hakan Ulutaş, İskender Hikmet,
Senel Fatma Boydağ, Fahrettin Oğurlu, Özcan Oğurlu, Hakan Yakup Pullu, Alp
Tezcan, Oğuz Cafer Çiftçi, Yusuf Çiftçi, Nazire Kurnaz, Gözen Polat, Mustafa
Fidan, Doğan Göktaş, Hazal Kaynak, İsa Çobankaya, Saniye Çobankaya, Yaşar
Çobankaya, Burhan Tepebaşı, Ruşen Mustafa Hamza Hemreli, Ceren Ceylan, Fuat
Güler, Mustafa Çalışkan, Kenan Büyük, Süleyman Hilal, Melike Ceylan, Sadettin
Baysal, Özlem Karataş’a bir kez daha Allah’tan rahmet, geride kalanlara sabır
diliyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder