9 Aralık 2013 Pazartesi

Ulusal Eğitim Derneği Genel Merkezi 6. Olağan Genel Kurulu’nda Yeni Yönetimini Belirledi.

Ankara Necati Bey Caddesi No:13/13 adresindeki genel merkez toplantı salonunda yapılan genel kurula İP Merkez Karar Kurulu Üyesi Bülent Esinoğlu, DSP Genel Başkan Yardımcısı Hasan Erçelebi, MÜZED Genel Başkanı Refik Saydam, Yazar Osman Bolulu, Yazar Osman Nuri Poyrazoğlu, BAGİAD Başkanı Bahri Küpeli katıldı.
Başta Başöğretmen M. Kemal Atatürk ve eğitime katkı sunmuş, yaşamını yitiren eğitim emekçileri için yapılan saygı duruşu ardından Ulusal Marş okundu.
Ulusal Eğitim Derneği Genel Başkanı Nazım Mutlu’nun açış konuşması yaptı. Mutlu, Birlikteliğimizi genişleterek, mücadelemizi başarıyla taçlandırmak istiyoruz. Bu dönemde üzerimize düşen görev ve sorumluluğun farkındayız ‘’ dedi.
Mustafa Pala’nın hazırladığı, 2 yıllık sürede yapılan etkinliklerden kesitler sunan 11 dakikalık görsel sunum beğeniyle izlendi.
Divan Başkanlığına Eğitimci – Av.Ayhan Sarıhan, Yazmanlıklara Aydın Karataş ve Songül Akgül getirildi.
Konuklardan Bülent Esin oğlu, Hasan Erçelebi ve Bahri Küpeli konuşma yaptı.
Bülent Esinoğlu, eğitime 2 türlü saldırı olduğunu belirtti. 1. saldırının eğitimin gericileştirilmesi 2. saldırının eğitimin ticarileştirilmesi olduğuna vurgu yaptı. ‘’ Eğitimde yaratılan eşitsizlik, sınıfsal farklılaşmayı arttırmaktadır ‘’ dedi.
Hasan Erçelebi, ‘’ Bilimden çekinen gerici iktidarlar, tüm oyunlarını eğitim üzerinde oynar. İktidar son hamlesi 4+4+4 eğitim sistemi oldu. Bilim karşısında hiçbir güç ayakta duramaz. Kongreniz, Türkiye’nin içinde bulunduğu önemli bir süreçte yapılıyor. Ulusal eğitim programımızı halkla paylaşarak, iktidarın sonunu getireceğiz ‘’ dedi.
Kendisi, Ulusal Eğitim Derneği Onursal Başkanı Eğitimci-Yazar Zeki Sarıhan’ın öğrencisi olan  Bahri Küpeli, konuşmasına öğretmenine teşekkürle başladı. Küpeli, ‘’ Kadınlar eve kapatılmak istenmektedir bu çağdaş Türkiye’nin sonu olur. Biz üyemiz olan işadamlarına daha fazla kadın işçi çalıştırma çağrısı yaptık ‘’ dedi.
Ulusal Eğitim Derneği İzmir Şubesi Başkanı Osman Gazi Oktay ve İsparta Şubesi Başkanı Mahmut Özyürek şube çalışmaları hakkında kurula bilgi verdi.
Divan Başkanı Ayhan Sarıhan, genel kurula gönderilen telgrafları okudu. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Edirne Milletvekili Recep Gürkan, Yalova Milletvekili Muharrem İnce ve Muğla Milletvekili Tolga Çandar, Cumhuriyeçi Kadınlar Derneği Genel Başkanı Şenal Sarıhan Türk Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ve Anadolu Eğitim Sendikası katılamama mazeretlerini belirten telgraf gönderdiler.
Tüzük maddelerinde değişikler de yapılan kongrede, okunan yönetim, denetim ve mali rapor üzerinde yapılan tartışmaların ardından, kurullar oy birliği ile aklandı.
Tek liste ile girilen seçimde, Ulusal Eğitim Derneği Genel Başkanı Nazım Mutlu başkanlığındaki yönetim kurulu,
1-Nazım Mutlu
2-Hızır İnan
3-Aydın Karataş
4-Nilgün Ozan
5-Tuba Saydam
6-Birsen Sürmeli
7-Şule Uncu
Denetim Kurulu
1-Saim Açıkgöz
2-Mehmet Budak
3-Firdevs Kıral
Onur Kurulu
1-Mustafa Gazalcı
2-Münevver Oğan
3-Osman Nuri Poyrazoğlu  olarak belirlendi
11.12.2013 tarhinde yapılacak yönetim kurulu toplantısında yönetim kurulu görev dağılımı yapacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder