15 Ocak 2019 Salı

Ne valiler gördük!


Başbakan Özal Malatya da bir miting düzenliyor
Turgut Özal otobüsün üzerine çıkıp konuşacak. Protokol gereği kendisini karşılayan Malatya Valisi Naim Cömertoğlu’na direktif veriyor:
“Gel sen de çık otobüsün üzerine benimle..”,
Valinin “Efendim ben devletin valisiyim, orada bulunmam uygun kaçmaz” demesi işe yaramıyor ve Başbakanla birlikte otobüsün üzerine çıkmak zorunda kalıyor.
Otobüsün üzeri kalabalık! Meydandakiler boyu kısa olan Özal’ı aşağıdan bakınca göremiyorlar.
 Meydandan otobüse doğru “Çök, çök, çök” sesleri duyulmaya başlıyor.
Özal yanında duran Hüsnü Doğan’a “Sen çömel bakalım Hüsnü” diyor. Mikrofon elinde, bu sözleri herkes duyuyor. Yetim Hüsnü çöküyor. Birkaç kişi daha böylece çöküp çömeliyor.
Özal bu kez yanında duran Vali Naim Cömertoğlu’na sesleniyor. Vali Bey. Sen de çök. Çömel şuraya.”
Vali Beyden gelen ve Malatya meydanına mikrofondan yankılanan ses aynen şöyle:
“Sayın Başbakanım, ben devletin valisiyim. Vali çökmez, vali çömelmez. Vali çökerse devlet çökmüş olur. İzin verirseniz ben aşağıya ineyim...”
“Valinin bu sözleri duyulunca meydandaki kalabalıktan İnanılmaz bir alkış koptu.”
Vali Beyin bu onurlu davranışı, o günlerde gazetelerde yer buluyor. Vali bir süre sonra merkeze alınıyor, sonra da emekli oluyor. 
Ne valiler gördük!
Şimdi Cumhurbaşkanından izin almadan tuvalete gitmediğini/gidemediğini bildiğimiz
Başbakan’ın ayakkabısını giydiren, vatandaşa ‘Gavat’ diyen, başbakanların seçim çalışmalarına açıktan destek veren, oy toplamak için halka beyaz eşya dağıtan...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder