26 Kasım 2013 Salı

Çözümsüzlüklerin Payandası Olamayız



BASIN AÇIKLAMASI
(Eğitim Üzerinde Arsızlık ve Utanmazlıkla Sürdürülen Tartışma, Dershane Sorunu Değildir)
AKP’nin,  Eğitimi akıl ve bilimden, Kemalist özünden uzaklaştırarak, piyasacı ve gerici bir yapılanmaya dönüştürme çabası [2007-2013] 9. Kalkınma Programında "Eğitim sisteminin geliştirilmesi' başlığında şöyle yer almıştı: "599. Ortaöğretim ve yükseköğretime hazırlık dershanelerinin özel okullara dönüştürülmesine yönelik teşvikler sağlanacaktır." Yani eğitim, devlet olanakları kullanılarak özelleştirilecektir.
4+4+4 ucubesi ile ülkenin temeline etkisi çok yüksek bir dinamit yerleştiren AKP iktidarı “Dershaneler” tartışması ile eğitim sistemini “toplu intihara” sürüklemektedir.
Dershane tartışması; eğitimin her kademesinin özelleştirilmesi, eğitim kurumlarının ticari işletmelere dönüştürülmesi demektir. Eğitimin özelleştirilmesi; öncelikle yoksul, dar gelirli emekçi ve köylü çocuklarının okul bahçeleri, sınıflar yerine ucuz işgücü olarak fabrika kapılarına, ağaların topraklarında marabalığa, kız çocuklarının evlere kapatılmasının önünün devlet eliyle açılmasıdır.
Eğitimin özelleştirilmesi okulların, üreten, tasarlayan, araştıran, yorumlayan insanlar yetiştirmesi yerine, Laik Cumhuriyet düşmanı dinci faşizme ve bölücülüğe militan üreten, siyasal İslam’ın arka bahçelerine dönüştürülmesidir.
Diğer yandan dershane tartışmaları,  zaten akıl bilimden yoksunlaştırılmış eğitimin, olabildiğince paralı hale getirilmesi amacıyla, yasalardaki her türlü ayak bağının temizlenmesi tartışmasıdır.
Bu tartışmada,  Türk devriminin, Cumhuriyet tarihinin bütün karşıdevrimci geleneğinin mirasçısı AKP ve Fethullah Gülen çetesinin birinin yanında saf tutan bir anlayışın varacağı son nokta, ortaçağ artığı şeyhlerden birinin ayağına yüz sürerek Türk devrimine ihanet, dinci yapılanmanın kürekçiliğine razı olmaktır.
Biz biliyoruz ki, İşbirlikçi, piyasacı ve gerici zihniyetin elinde bir yandan cehalete, öte yandan ucuz işgücü üretim mekanizmasına dönüştürülen eğitim üzerinde arsızlık ve utanmazlıkla sürdürülen tartışma dershane sorunu değildir.
 Sorun, geniş halk yığınlarının devlet şemsiyesinden yoksunlaştırılması, ulusun devletsizleştirilmesidir. Sorun, bu projenin en yaşamsal ayağı olan eğitim alanının bir avuç emperyalistin ve işbirlikçinin, kârına kâr kattığı, toplumun İslamcı bağnazların yağma ve hırsızlıklarına buyun eğdiği bir sistemin yaşama geçirilmesidir. Sorun, gelecek kuşakların köklerinden koparılması, hem vatanına ve en çok da kendine yabancılaştırılması sorunudur.
Tam da bu nedenlerle, İslamcı bağnazlığın, yobaz kafanın, referansını İslam’dan alan zevatın çözüm adıyla önümüze koyduğu çözümsüzlüklerin payandası olamayız.
Bizim tavrımız açık, net ve yasal gerekçelere dayanır. Yürürlükte olan anayasanın 42. Maddesinin “Kimse, eğitim ve öğretim haklarından yoksun bırakılamaz” hükmü yerine getirilmelidir.  Eğitim ve öğrenimin tüm aşamaları parasız olmalı ve devlet tarafından sağlanmalıdır. Bunun için vakıf/özel üniversiteler dâhil, bütün okullar devletleştirilmelidir. Tüm yurttaşlara parasız ve eşit eğitim “bir lütuf” değil, bir hak olarak verilmelidir.
Böylece, büyük bir çoğunluğu gerici örgütlenmelerin, cemaatlere adam devşirmenin payandası olan dershane adıyla açılan kurumlar sorunu da kendiliğinden çözümlenmiş olacaktır.
YÖNETİM KURULU ADINA:                                                                                                           Mahmut ÖZYÜREK       
ULUSAL EĞİTİM DERNEĞİ
ISPARTA ŞUBE BAŞKANI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder