26 Nisan 2016 Salı

Yaratan ve üreten benim, yöneten sensin!



"Metal İşçisi Ozan İncedere tarafından okunan "Türkiye'de işçiler var" başlıklı metin."
Ben bir işçiyim sense patron.
·        Çoğunlukta olmama rağmen yok sayılmam senin marifetin.
·        Yaratan ve üreten benim, el koyan sensin.
·        Bu şehirleri, binaları, yolları ben yaptım. Ben tasarladım, ben çizdim, harcı ben kardım, tuğlayı ben koydum, asfaltı ben döktüm. O kabloyu ben çektim, o direği ben diktim, o şebekeyi ben kurdum.
·        Bindiğiniz araba, elinizdeki bilgisayar, kullandığınız yazılım, kulağınızdaki telefon benim eserim.
·        Hayatın bütün değerlerini aklımla, vücudumla yaratan benim.
·        Sense asalaksın. Bilgimi, yaratıcılığımı sömürüyor, ürettiğime sahip çıkıyorsun.
·        Hırsızsın, emeğimi çalıyorsun.
·        Katilsin, her yıl binlercemizi işyerinde, ekmek paramızı, hayatımızı kazanmaya çalışırken katlediyorsun. Tatilde, sokakta veya evimde değil, sen beni daha çok sömürmeye çalışırken, senin para sevdan yüzünden, işyerinde ölüyorum. Utanmadan kader, kaza diyorsun.
·        Bu kadar çok olmama rağmen görünmemem senin marifetin.
·        Yaratan ve üreten benim, yöneten sensin.
·        Devlet senin, polis ve asker senin, meclisteki partiler senin, adına demokrasi dedikleri bu düzen senin. Bana bir sendikayı bile çok gören, her türlü aracı, numarayı kullanarak örgütlenmemi, bir araya gelmemi engelleyen sensin.
·        Senin gözünde en büyük suç benim sana boyun eğmemem, böyle gelmiş böyle gitmez demem, bu düzene başkaldırmam. Emekçileri ezen herkesi alkışlaman bu yüzden.
·        Bunu yapanları katleden, zindanlara dolduran, işkence tezgahlarından geçiren aslında sensin. 12 Eylül faşizmi sırasında bu yüzden gülüyordun. Özal'ın liderliğinde her istediğini alırken şımarık bir çocuk gibiydin. AKP ile tarihinin en kârlı, en rahat dönemini geçirdin.
·        Gericiliğin önünü açan sensin. Hakkımı aramamın günah, sana itiraz etmemin ayıp olması senin uydurman. Hak ettiğimin ufacık bir kısmını, üstelik hep sana muhtaç kalacak şekilde, sadaka biçiminde bana geri vermeyi sen buldun. Bu dünyanın adaletsizliklerini kabul etmem için sahaya sürülen yobazların hepsi senin yetiştirmen. En kârlı yatırımın olan imam hatiplerin sayısı artarken, senin daha çok para kazanman bundan.
·        Hırsız ve katilsin. Seni AKP'den daha iyi temsil edecek birilerini bulamaman, sana başkasının değil Erdoğan'ın yakışması bu yüzden.
·        Sen yalancısın, benimse gerçekleri söylemek boynumun borcu.
·        En büyük yalanın benim yokluğuma dair olanı. Oysa ben varım. Bu ülkede emekçiler var. Bu ülkede bir işçi sınıfı var. Biz varız.
·        Gerçekler benim, bizim tarafımızda, yalanların üzerinde duransa sensin.
·        Gerçekler yalanlardan hep daha üstündür.
·        Gerçekler patronlardan üstündür!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder