26 Eylül 2014 Cuma

Sizi Çıkarcı Sürüsü, Bulunduğunuz Bu Kutsal Meclisi, Varlığınızla Kirletiyorsunuz!



“Acele edin ve defolup gidin. Oturumunuzu sonlandırmaya geldim.
Meclisi yaptığınız her icraat ile kirletmenize ve şerefsizleştirmenize artık kalıcı bir son vermeye geldim.
Siz ki fitneci, fesatçı, meclis üyeleri, siz ki iyi bir hükümet olmak dışındaki her şeysiniz! Kiralık sefil yaratıklar, zavallılar, ülkenizi en küçük şahsi çıkar adına satılığa çıkaranlar, birkaç kuruş için Tanrı'ya ihanet edenler, içinizde bir parça da olsun erdem kalmadı mı? Bir parça vicdan da mı yok?
Atım kadar bile dindar değilsiniz! Altın sizin yeni Tanrınız olmuş! Satılığa çıkarmadığınız bir değer bile kalmadı.
Ulusunuz adına iyi bir şey düşünemez misiniz?
Sizi çıkarcı sürüsü, bulunduğunuz bu kutsal meclisi, varlığınızla kirletiyorsunuz!
Tanrının kutsadığı bu meclisi, ahlak yoksunu davranışlarınızla hırsızların ini haline çevirdiniz!
Halkın size verdiği yetkiyi kötüye kullandınız.
Halkın umutsuz dertlerine çare olmalıydınız, kendiniz halka en büyük dert kaynağı oldunuz! Ama ülkeniz beni asırlardan beri temizlenmemiş bu ahırı temizlemeye çağırdı!
Bu gücü de bana Tanrı verdi. Bu şeytan ocağını yönetmeye geldim.
Vay halinize! Şimdi derhal defolun! Acele edin rüşvetin köleleri!
Acele edin, gidin! Süslü saltanat eşyalarınızı alın ve defolup gidin!”
 20 NİSAN 1653 GENERAL OLİVER CROMWELL
Tarihte demokrasinin beşiği olarak bilinen ingiltere'de Kalıntı Parlamento (Rump Parliament) adıyla anılan, birbirleriyle hizip çatışmaları ile vakit geçirip hiçbir siyasi karar alamayan, hatta yeni parlamento üyelerini seçimi konusunda bile bocalayan bu yapıyı 20 Nisan 1653 günü General Oliver Cromwell 40 tüfekli asker eşliğinde yukarıdaki söylevin ardından feshetmiştir:
...VE BU NUTUK TARİHİ ŞEKİLLENDİREN 50 SÖYLEVDEN BİRİ SAYILIYOR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder